dissabte, 4 de juliol del 2009

Experiments


M'agrada experimentar a la cuina, provar coses noves, combinar receptes, fer modificacions....i ahir va ser un d'aquells dies que havia de posar en marxa el laboratori després d'un matí xafogós, deures infantils i treballs de màster.
Tot comença revisant prestatgeries per trobar entre llibres de cuina i receptes recopilades alguna cosa que em cridi l'atenció...aquest és perfecte!: Cocinar mejor que nunca, de l'editorial Everest. Fa anys que tinc aquest llibre i de tant en tant li faig una repassada.
A mi em fascina la xocolata, però amb aquesta calor em ve de gust alguna cosa més refrescant. Em trobo de cara amb la recepta de "Pastel francés de naranja", aquest em va bé, si més no per tenir una idea per la base.
Em vé al cap la crema de llimona de la Mireia Carbó i recordo que la Maria, de La menta fresca, la va transformar en crema de taronja, seria una bona combinació.
Finalment, per la crema de taronja vaig fer servir una recepta del blog Las delicias del buen vivir.
I com que em van sobrar 4 clares de fer la crema de taronja vaig preparar una merenga per decorar el bescuit.
El resultat és el que veieu a la foto i el gust excepcional!. Aquestes cremes, tant la de llimona com la de taronja són increíbles.
Abans de tastar-lo vaig pensar que potser resultaria una mica empalagós, però d'això res, va quedar un bescuit molt esponjós (i això que és fet amb farina sense gluten) i amb un gust molt fi de taronja intensifiat per un farcit d'orange curd i dolçament cobert per una capa de satinada merenga.
Us deixo la recepta tal om la vaig fer perquè n'aprofiteu el que us vagi bé o perquè la feu tal qual.

Bescuit de taronja amb orange curd

Ingredients pel bescuit:
4 ous
150g de sucre (la recepta original en porta 175 però a mi no m'agraden els pastissos massa dolços)
50g de farina (la meva era sense gluten)
25g de Maizena
1/2 culleradeta de llevat en pols (també sense gluten)
75g de mantega fosa
La recepta original portava altres ingredients per banyar el bescuit amb una espècie d'almívar de taronja i un fons d'ametlles filetejades, que jo no vaig fer servir.

Ingredients per la crema de taronja (orange curd):

Ratlladura de pell d'1 taronja

60ml de suc de taronja

2 cullerades de suc de llimona (jo vaig fer servir suc de llima)

60g de sucre

60g de mantega

4 rovells d'ou

Ingredients per la merenga

100g de sucre
4 clares d'ou (les que us sobren de fer la crema de taronja)

Procediment:

Per fer el bescuit: Separar els rovells de les clares. Barrejar els rovells amb el sucre fins que blanqueji i sigui espumós.
Rentar la taronja amb aigua tèbia i eixugar-la bé, ratllar-ne la pell i barrejar-la amb les farines i el llevat; després incorpor-ho als rovells fins que quedi ben barrejat. Incorporar la mantega fosa.
Muntar les clares a punt de neu i barrejar-les suaument amb la pasta anterior.
Omplir un motlle amb la pasta i allisar-ne la superfície. Enfornar a 180ºC durant 40 minuts (la recepta posava 50 minuts, però em va semblar molt per la mínima quantitat de farina que porta. Amb 40 minuts n'hi va haver prou). Passat aquest temps apagar el forn i deixar el bescuit a dins durant 10 minuts.
Mentrastant preparar l'orange curd. En un cassó al foc posar la ratlladura de taronja, el sucs de taronja i llimona, el sucre i la mantega fins que arrenqui el bull.
Batre els rovells fins a liquar-los completament i afegir-los al cassó fora del foc. Quan estigui ben barrejat posar-ho al bany maria i remenar continuament fins que la crema es torni espessa (uns 5 minuts). Colar la crema per eliminar-ne impureses i reservar-la a la nevera.
Amb les 4 clares i el sucre prepareu una marenga consistent. Barrejar les clares amb el sucre i batre amb les barilles a baixa potència. Quan el sucre s'hagi incorporat completament augmentar la potència de la batedora i muntar les clares fins aconseguir una consistència ferma. Reserveu

Muntatge

Quan el bescuit sigui fred, es desmotlla i es parteix horitzontalment, es farceix amb una part de la crema de taronja i es torna a cubrir. Amb la resta de la crema napem la superfície del bescuit.

Posem el merenga en una mànega i anem cubrint tot pastís amb topets de merena (els laterals també). Quan sigui tot ple agafem una cullera i, amb el dors, anem fent petits copets damunt els topets de merenga perquè ens quedi aquest acabat desigual (foto).

Finalment enfornem 5 minuts a temperatira màxima (grill) per enrossir el merenga.

I ja està!!, ja el podeu assaborir tranquil·lament.



10 comentaris:

Gemma ha dit...

Has fet un remix de receptes espectacular. A vegades, arriscar-se té la seva recompensa, oi? Segur que aquest bescuit de taronja estava deliciós!

ELS PEIXOS ha dit...

BONÍSIM YE QUE SER....

zer0gluten ha dit...

Desde luego si tus experimentos siempre obtienen estos resultados, me apunto al laboratorio.
Chapeau!!!!!!!!!!
Besitos sin gluten

Mònica ha dit...

Gemma
Per mi, experimentar és molt gratificant, encara que no sempre surti bé, sempre se n'aprenen coses.
Ah1 i gràcies pq m'has fet adonar que Bescuit s'escriu amb "e" i no amb "i".
Dolors
Ja et dic jo que sí que era molt bo. Llàstima que no vaig fer foto de cap porció tallada per que veiéssiu com era per dins.
Zerogluten
No siempre los experimentos salen bien pero aprendes lo que no debes volver a repetir. jeje

Petons a les 3
Mònica

Maria ha dit...

Monica, no sols ets una experiments a la cuina sino també amb les teves fotos, tan originals, com aquesta del pastís que presentes. T'ha sortit de pastisser.

Mercè ha dit...

Mònica, doncs mira, ja en som dues que ens agrada experimentar i barrejar. I aquest bescuit és espectacular!! I de ben segur que boníssim!
Petons!

Mònica ha dit...

Maria,
Ja veus que pels meus experiment també em serveixo de les teves idees, jejeje.
Mercè,
Trobo que això d'experimentar a la cuina és genial. Així s'han gestat les grans receptes.
Ptons a les dues!
Mònica

Anònim ha dit...

I les satisfaccions que et dona? Moltes felicitats per aquesta superrecepta

La Llibreta Viatgera ha dit...

Mònica, carai quin remix de receptes!! Unes postres genials!!

Un petó! Beth

Mònica ha dit...

Arrozconbacalao,
I tan que et dóna satisfaccions!

Beth,
Sí que és un bon remix, però la barreja queda molt bé.


Una abraçada!
Mònica