dilluns, 13 de juliol del 2009

Sopar de bruixes

El Pla de les bruixes és el nom de l'associació de dones de Torrelles de Llobregat.
Desde l'associació es realitzen un gran ventall de tallers, cursos, xerrades, sortides, exposicions i, per suposat, també festes.
Son ja tradicionals els sopars del solstici d'hivern i el del solstici d'estiu, el qual cincideix amb la fi del curs. Normalment en aquests sopars ens hi reunim entre 50 i 80 dones de totes les edats i a més de la teca també hi ha espectacle i música perquè poguem gaudir de la nostra festa de la millor manera possible.
El sopar d'estiu es caracteritza per què totes col·laborem amb l'aportació d'un plat del sopar, ja sigui dolç o salat. Cada any les preparacions son més sofisticades i les dones s'esforcen a fer menges originals i exquisides.
Aquest any em venia molt de gust preparar alguna cosa diferent i com que tenia temps vaig preparar 3 plats que aniré penjant en posts consecutius.
En primer lloc vaig preparar els nuggets de pollastre que va fer la Núria de Cocinarte , que per cert, van quedar boníssims. Com sempre i , ja costum en mi, vaig fer petits canvis en la recepta.
Després vaig preparar pa d'olives i orenga. Aquesta recepta està extreta d'un recull de receptes per thermomix: 1062 Recetas Thermomix (baixat de la xarxa). I per postres un cheesecake que vaig copiar d'un video penjat a you tube, i que, segons la meva germana, és molt similar el cheescake Neoyorquí.
Avui us deixo la recepta de nuggets de la Núria amb els petits canvis i amb les mides que vaig fer servir, però , per si algú li interessa, aquí trobareu la recepta original de Cocinarte (Núria)

NUGGETS DE POLLASTRE

Ingredients:

Per preparar 60 nuggets:

1200g de pit de pollastre picat

9 cullerades de formatge emmental ratllat

6 cullerades rases d'ametlla crua ratllada

sal i pebre negre

6 rovells d'ou

Per arrebossar:

6 clares d'ou

Una mica de llet

Pa ratllat i ametlla crua ratllada a parts iguals

Preparació:

Posem tots els ingredients en un bol i els barrejem bé. Després d'això jo vaig deixar reposar la barreja tota la nit a la nevera. La propera vegada també provaré a posar-hi ceba ratllada perquè quedi més melós.

Amb l'ajuda de dues culleres fem quenels de pasta que anirem passant primer per les clares, una mica batudes amb llet, després per la barreja de pa ratllat i ametlla i repetirem l'arrebossat

Ara amb les mans donem forma quadrada als nuggets i els anem reservant. Un cop els tinguem tots a punt els anem fregint en oli ben calent i els retirem quan siguin rossos eliminant l'excés d'oli amb paper de cuina.

És així de fàcil, i encara més bo!




6 comentaris:

Gemma ha dit...

Caram ja veig que us sabeu muntar unes bones festes, eh? Si totes porten plats tan suculents com els teus, aquests sopars deuen ser unes bacanals! Je je je... Ara vaig a mirar el video del cheescake, els pastissos de formatge m'encanten!

Mercè ha dit...

Carai, que bé que us ho munteu les bruixes de Torrelles! ;) jeje Els nuggets són d'aquells plats que sempre triomfen i són ben bons! :)
Petons!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Fàcil, però entretingut, quina feinada noia, ara que fan una pinta bonissima!!

Un petó! Beth

Mònica ha dit...

Moltes gràcies a les 3
Si que ens ho montem bé, i fem moltes activitats. De debò que els plats d'aquest any eren espectaculars. He proposat de fer-ne un recull perquè en quedi constancia.
Petons
Mònica

Núria ha dit...

Jaja...no m'en havia adonat que els nuggets eren de la recepta que vaig penjar, però amb modificacions...jejeje. Em sembla molt bé aquesta festa i els tres meraveillosos plats que vas preparar...Si, senyora!!els panets son també genial i havien de ser molt bons...quina feinada!!!

Mònica ha dit...

Gràcies Núria, i gràcies també per la recepta, estan boníssims.
Mònica