dijous, 16 de juliol del 2009

Les postres del sopar de bruixes


Aquest cheesecake és la meva última aportació al sopar de bruixes que vem fer divendres passat. Com vaig comentar, la recepta és una adaptació extreta d'un video de Youtube.
És un video en anglès i jo no en sé gaire d'anglès, per tant la vaig escriure segons em va semblar entendre. Si alguna ànima visita el video i descubreix alguna errada en la meva recepta espero que m'ho faci saber!.
Va ser una tasca entretinguda perquè les mides dels ingredients es donen en "cups", una mesura molt típica en receptes angleses i americanes, per tant primer vaig haver de buscar les equivalències per obtenir les mides en grams.
Bé, un cop fet tot això el resultat va ser la recepta que us penjo a continuació. Jo no he tastat mai el cheescake original, però la meva germana sí, i quan el vaig fer per primera vegada em va dir que estava molt aconseguit.
L'única cosa és que la cubertura, tal i com la fan els americans, no la vaig aconseguir, però les fruites vermelles congelades de La Sirena, hi encaixen la mar de bé.
CHEESECAKE
Ingredients de la base
200g de galetes digestive
25g de sucre
60g de mantega
Ingredients del pastís
1200g de formatge Philadelphia
225g de sucre
3 cullerades de farina
5 ous
80ml de crema de llet
1 culleradeta de ratlladura de pell de llimona
1 culleradeta de panela (com qe no vaig trobar panela la vaig substituir per mel de caña)
Ingredients de la cobertura
100g de sucre
1 paquet de fruites vermelles congelades
Base
Moldre les galetes i barrejar-les amb el sucre i la mantega fosa fins aconseguir una massa que servirà per cubrir el fons del motlle.
Pastís
Batre el formatge i després afegir el sucre i la farina i continuar batent (2 minuts). Abocar els 5 ous 1 a 1 batent poc a poc perque la crema no agafi massa aire.
Posteriorment afegim la crema de llet, la pell de llimona i la panela.
Un cop feta la crema l’aboquem al motlle sobre la capa base de galetes i la posem al forn 15 minuts a 175ºC i després abaixem el forn a 120ºC i el deixem 1 i ½ hores més.
(Es pot coure al bany maria perque no es quarteji).
Deixar-lo refredar dins el forn i un cop fred desmotllar i decorar amb fruites vermelles
Cobetura
Posar, en un cassó al foc, el sucre i les fruites congelades. Deixar desfer el sucre sense deixar de remenar fins aconseguir una textura de melmelda clareta.
Deixar-ho refredar i cubrir el cheesecake

7 comentaris:

Gemma ha dit...

Quina delícia, aquests pastissos de formatge són la meva perdició. I trobo que amb aquesta cobertura et va quedar genial, tan fa que no sigui l'americana... crec que les fruites vermelles li van fenomenal ;)

Ruben ha dit...

Té una bona pinta per caure de cul.
Per a la pròxima recepta que trobis amb mesures imperials, pots fer servir el convertidor de mesures del google: al cercador escrius "XXX cups in g" i et donarà l'equivalent :-D

Mònica ha dit...

Gemma,
La veritat és que la primera vegada que el vaig fer encara va quedar millor la presentació, però de gust, boníssim!
Surfzone,
Moltes gràcies per la informació, ho vaig buscar a google però no d'aquesta manera, gràcies!

Mònica

ELS PEIXOS ha dit...

És molt maco!!!!

Núria ha dit...

Un pastís sense cap dubte, fantàstic!!! Aquest l'he de fer...perque m'agradarà segur...El teus nuggets de més abaix, son semblants als que faig jo...pero tenen alguna cossa diferent, els hauré de provar...

Núria

Mercè ha dit...

Renoi, quina patxoca que fa aquest cheesecake! :)
Però ho he llegit bé, porta 1.2 kg de formatge Philadelphia??!!
Petons!

Mònica ha dit...

Dolors,
Gràcies.

Núria,
és entretingut, però no és gens difícil. Si segueixes les indicacions de l'enllaç de youtube surt perfecte, pq allà ho veus pas a pas.

Mercè,
com poso en el post, la recepta prové d'un video de youtube, i és una interpretació personal, pq el meu anglès és molt macarrònic.
La recepta porta 4 paquets de Philadelphia. Aquí el Philadelphia ve en barquetes de 250 i 300g i jo vaig fer servir les de 300g. Va quedar molt bé.
Segur que a tú et serà mol fàcil si visites aquest video. Si hi ha alguna cosa que no he interpretat bé, ja m'ho diràs.

Un petó i disculpeu la tardança.
Mònica