dimecres, 22 de juliol del 2009

Falsa lasanya

Ja sé que fa molta calor i que aquest plat és consistent, però, algú es pot resistir a uns ullets clars que s'acosten i et demanen d'una manera tan dolça: - Mama, pots fer lasanya?-...
No tenia pensat això per dinar però va anar així.
A casa s'ha de fer sense gluten perquè en poguem menjar tots, per tant les coses s'han de fer diferent. La pasta de lasanya i canelons que es comercialitza sense gluten no m'agrada, perquè la trobo molt gruixuda i amb molt gust de farina. He provat de fer-la a casa però no em queda bé, així que he hagut de buscar alternatives.... La imaginació s'explaia quan la necessitat apreta, així que un dia se'm va ocórrer substituir la pasta de canelons i lasanya per pasta de crep. D'ençà de llavors preparo els canelons i la lasanya amb aquesta pasta i us asseguro que no no hi ha hagut cap queixa, tothom ho ha trobat boníssim. De debò que queda molt bé!, i no és tant complicat com fer-se la pasta fresca sense gluten.
Aquí us deixo la recepta d'aquesta falsa lasanya.

LASANYA A LA MEVA MANERA (sense gluten)

Ingredients
1 ceba grossa
1 porro
2 pastanagues
20g de ceps dessecats
250g de carn picada de porc
250g de carn picada de vedella
300g de tomàquet triturat
Sal, pebre negre, nou moscada i orenga
Beixamel
50g de maizena
25g de mantega
500ml de llet
Sal, nou moscada
50g de formatge per pasta en pols
1 rovell d’ou
Formatge ratllat per gratinar
Pasta de creps
250ml de llet
100g de maizena
2 ous
25g de mantega
Sal

Procediment
Feu un sefregit amb la ceba, el porro, les pastanagues i els ceps hidratats, tot tallat ben petit. Passats 10 minuts afegiu la carn i enrrossiu-la una mica. Finalment afegir el tomàquet triturat, la sal, el pebre en pols, la nou moscada ratllada i l’orenga.
Deixeu-ho coure uns 20 minuts i reserveu.
Mentrestant prepareu els creps. En un vas de túrmix hi posem la llet, la mantega fosa, la sal, els 2 ous i la maizena i ho triturem tot amb el túrmix.
Posem al foc una paella gran antiadherent i anem fent els creps lleugerament més gruixuts que els que es fan normalment per ser farcits. Amb aquests ingredients us han de surtir uns 8 creps.
Un cop fets els talleu les vores per deixar-los quadrats i els reserveu.
Prepareu la beixamel desfent la mantega en un cassó junt amb la sal i la nou moscada ratllada. Un cop desfeta la mantega afegiu la llet guardant-ne un got per disoldre la maizena.
Quan la llet sigui tèbia hi aboqueu la resta de llet amb la maizena i remeneu fins que arrenqui el bull i espessi. En aquest moment l’aparteu del foc i hi aboqueu el formantge en pols i el rovell d’ou batent enérgicament amb un batedor.

Muntatge
Unteu amb mantega una safata de forn i col·loqueu 2 creps que cubreixin el fons.
Poseu una capa de salsa de carn i al damunt una capa fina de beixamel, cubriu-ho amb 2 creps més i torneu a repetir l’operació 2 vegades més. L’última capa s’acava amb 2 creps i es cubreix tot amb la resta de la beixamel fent una capa gruixuda i al damunt formatge ratllat per gratinar.
Ho poseu al forn i gratineu.
Bon profit!!

10 comentaris:

Margarida ha dit...

Molt bona idea utilitzar creps en lloc de les làmines de lasanya!
Jo a vegades he fet servir creps per fer canelons i realment ens ha agradat molt.I no ho faig per alguna intolerància alimentària sinó perquè fa molts anys ho vaig llegir en una revista i em vaig apuntar la idea!
I és veritat, fa molta calor, però davant d'un plat com aquest, jo gaudiria molt menjant-me'l i escurant el plat amb una bona llesca de pa!

ELS PEIXOS ha dit...

Tenia curiositat per veurè que era la falsa....i de falsa no en te rés .Es estupenda la idea..
Felicitas!!

josep ha dit...

Acabem d'arribar i estem donant una ullada ràpida als blocs. Aqueta lasanya ha de ser boníssima- Felicitats per ser original.

El cullerot Festuc ha dit...

Jo algún cop tb he utilitzat creps i queden boníssims!!! Quina lassanya noia...i encara que faci calor...jo tb me'n menjaria un plat! ;)
Petunets,
Eva.

Mònica ha dit...

Margarida,
Jo, quan ho vaig provar em va agradar tan que sempre més ho he fet així.

Dolors,
Una miqueta falsa si eh!...jaja

Josep,
T'asseguro que era molt bona. Estic contenta que torneu ser aquí.

Eva,
Oi que son resultons?, poden canviar-se perfectament per la pasta fresca sense cap problema!

Un petó a tots
Mònica

Mercè ha dit...

Mònica, realment tens molts imaginació!! No se m'hauria passat mai pel cap fer una lassanya amb pasta de creps!! Però normalment, la necessitat fa la inventiva, oi? :)
Felicitats per la bona feina! (Tant de la lassanya com la inventiva! ;))
Petons!

Mònica ha dit...

Mercè, segur que hauríes fet el mateix, sense cap dubte. Qui parla d'inventiva si ets la reina de la imaginació!
Petons
Mònica

Isabel ha dit...

La lasanya no l'havia provat de fer, però canelons amb pasta de creps, si. Molt bona la idea, penso fer-la!!!
Mònica, m'hauries de enviar un mail, amb la teva adreça de mail, ets nutricionista?
Fes una ullada per:

http://centralgironinadeproductesecologics.blogspot.com/

UNA ABRAÇADA!!
ISABEL

Ruben ha dit...

Sembla que estem en temporada de receptes falses :-D
Jo també havia sentit a força llocs això de fer servir creps en lloc de pasta. S'haurà de provar, quan faci menys calor :-D

Mònica ha dit...

Surfzone
Jo que em pensava que estava descobrint la "sopa boba" i resulta que suplir el crep per la pasta de caneló ja era una cosa inventada, jaja!
Fins aviat!
Mònica