diumenge, 20 de setembre del 2009

Passió per la xocolata

La xocolata és una de les meves passions. El que passa, i suposo que també a la resta d'amants d'aquesta llepolia, és que no m'agrada qualsevol xocolata, ha de ser xocolata amb, al menys, 70% de cacau, d'aquelles que quan te la poses a la boca comença a desfer-se poc a poc per efecte de la temperatura i omple les papil·les d'un gust indescriptible que produeix un benestar gairebé immediat.
Una bona xocolata és aquella amb la qual amb un trosset en tens prou perquè satisfà la necessitat del moment gràcies a l'equilibri perfecte entre amargor i dolçor.

Alguns dels llibres de cuina que volten per casa estan dedicats íntegrament a aquest producte i tot fullejant-ne un d'ells vaig topar amb aquesta recepta.
Pertany, concretament al llibre de l'autora Patricia Lousada, EL LIBRO DEL CHOCOLATE.
La veritat és que a l'hora de reproduir la recepta vaig tenir algún petit problema per les explicacions, però tot i axí el resultat és espectacular i la propera vegada, ja solventats els dubtes, segur que encara surt millor.
La decoració final no és la mateixa que apareix a la fotografia del llibre perquè la vaig trobar massa senzilla per la laboriositat del pastís.
Com veieu a la fotografia superior el vaig acabar amb fulles d'heura de xocolata negre, blanca i amb llet, i amb unes piruletes de xocolata negre amb "Peta Zeta".
La recepta us la passo escanejada perquè és una mica llarga.
Només apuntar que, la galeta de la base no queda prou consistent i es trenca amb facilitat. Jo la vaig fer amb galetes Digestive i avellanes torrades, i el gust és espectacular, però es trenca.
D'altre banda, en un moment de la recepta diu: barrejar, en una tassa, 2 culleradetes de gelatina i 2 cullerades d'aigua freda fins que la gelatina quedi esponjosa i després posar la tassa en aigua calenta fins que la gelatina s'hagi dissolt.
Vaig comprar gelatina neutre en pols i la vaig barrejar amb l'aigua freda, però queda una massa molt compacte i si després poses la tassa en aigua calenta no hi ha manera que es disolgui.
Penso que s'hi ha de posar una mica més d'aigua freda i després barrejar-la amb una mica d'aigua calenta (és el que vaig fer) perquè quedi ben desfeta.
Tot i així, amb aquesta quantitat de gelatina, el pastís no agafa prou consistència i queda amb una textura de mousse.
Jo vaig congelar el pastís per poder-lo tallar amb comoditat.
Si el feu us aconsello que hi poseu 3 làmines de gelatina o una mica més de gelatina en pols.
Tot i els petits problemes, el gust és immillorable!

Fulles de xocolata:
Desfeu una mica de xocolata (blanca, negra i amb llet) al microones o al bany Maria i amb l'ajut dun pinzell de cuina pinteu les fulles, ben netes, pel revers. Deixeu-les assecar i desmotlleu-les amb molta cura.
Piruletes de xocolata amb "Peta Zeta":
Desfeu xocolata negre. Sobre un paper de forn disposeu unes piletes de "Peta Zeta" amb els granets una mica dispersos.
Amb el mateix pinzell aneu deixant caure un fil de xocolata que vagi donant forma arrodonida a les piruletes cobrint els granets de "Peta Zeta". Quan les tingueu fetes, i abans que la xocolata s'endureixi col·loqueu un escuradents a cada piruleta i uns grenets més de "Peta Zeta" al damunt. Finalment les deixeu endurir i ja les podeu fer servir per decorar o senzillament per menjar com una llaminadura.

15 comentaris:

Ruben ha dit...

Tot un espectacle visual.
Per cert, això que expliques de la gelatina... no va al revés?
La gelatina sempre pren quan passa a fred, potser caldria començar amb el pas en calent i després posar-la en fred.

Quo ha dit...

Genial, ha quedado espectacular... así que cómo estará de rica.
Besos
Quo

Gemma ha dit...

Tot i les dificultats t'ha quedat sensacional, un pastís per a xocaddictes total!
Les piruletes de peta-zeta han de quedar molt divertides.

Marta Padenous ha dit...

La lluita amb la gelatina..je je je la conec!!!
I la xocolata...I'm a choacaholic!!!
Ptnts

La cuina vermella ha dit...

Quina xulada!!! Ens encanten aquestes filigranes que has creat. Un petó.

ELS PEIXOS ha dit...

La xocolata ......boníssim

Núria ha dit...

Quina passada!!M'apunto aquesta recepta...Sóc una apasionada de la xocolata...i son passa pel meu blog...jeje

josep ha dit...

Noia quin pastís!
T'ha quedat bestial, i el toc de les fulles de xocolata.... sense comentaris. Felicitats!

Maria ha dit...

Doncs molt maco t'ha quedat així decorat. I si a sobre és bo, tot rodó. T'ha sortit molt be.

Cuinagenerosa ha dit...

pastís xocolatíssim, amb aquestes fulles i les piruletes, de vici total.

Mònica ha dit...

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris. Sapigueu que els vaig llegint però no tinc massa temps i no puc contestar-vos un per un.
Ptons a tots!
Mònica

Mercè ha dit...

Mònica, uauuuuuuuuuuu!! :) Aquesta me l'apuntooooooo!!! :D Oh, m'ha encantat!!
Per cert, podries posar la recepta de forma que clickant es pogués llegir s.u.p.? :p
Petons!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola maca, saps que tinc aquest llibre i encara no m´he atrevit a fer cap recepta??? les veig tan perfectes que no m´acabo de decidir...però nena t´ha quedat un pastís impresionant!! m´ha agradat molt com l´has decorat i mercis per explicar-ho tot tan bé....petonets

Mònica ha dit...

Mercè, espero que et quedi bé amb els aclariments que he fet.
Aprofito per dir que si algú vol la recepta us la passo per mail pq la que surt al bloc no es pot ampliar.

Mª José, anima't i comença a provar-n algún perquè són espectaculars!

Ptons a les dues
Mònica

ELS PEIXOS ha dit...

Hola Xocolata!!! torno a ser jo.Només et volia dir que crec que ja és veuen bé les entrades del meu al al bloc teu o dels altres.
Moltes gracies maca.