diumenge, 31 de gener del 2010

El bloc abandonat

D'ençà de l'última entrada, a finals de desembre, tinc el bloc totalment abandonat. De tant en tant faig una escapadeta curta per alguns dels meus blocs preferits, però poca cosa.
Tan és així que fins i tot la meva germana, l'Elisabet, m'ha fet un toc d'atenció pel meu enderreriment i ha tingut la brillant idea d'enviar-me algunes fotografíes de receptes extretes del bloc cuina per llaminers i del llibre de l'Elena G. Melero, Cuinar sense recepta.
M'ha fet tanta il·lusió que he pensat que a partir d'ara podem compartir el bloc i publicar receptes conjuntament.
A ella encara no li he dit, però segur que hi estarà d'acord, espero...jajaja!
Serà una manera de portar el bloc més al dia. Ella també és una bona cuinera i té molta traça, sobretot amb les decoracions.
Moltes vegades hem somniat juntes en portar a terme algun projecte relacionat amb la cuina, però sempre s'ha quedat en això, un somni.
Aquest temps que he estat tant aturada en qüestions de cuina té el seu motiu, en primer lloc, després de reis, vaig decidir posar-me a dieta per perdre pes i per tant ja no faig plats tan elaborats i menys encara dolços. D'altra banda, també he estat ocupada, juntament amb la meva germana, en un nou projecte que tot just comença a agafar forma i que ja explicarem si tot arriba a bon port. De moment el que tenim és molta feina i moltes ganes de portar-lo endavant.
Per ara seguirem amb la cuina, i espero que a partir d'ara, també les dues juntes.
Us deixo tot seguit la recepta de la coca d'Anís del llibre Cuinar sense recepta, juntament amb els comentaris que va fer l'Elisabet.

COCA D'ANÍS

Ingredients

1 iogurt que servirà també per mesurar

4 ous (separem les clares dels rovells)

400g de sucre

400g de farina

llet

Anís dolç

nous

panses

pinyons

oli

anís dolç

1 sobre de llevat

Procediment

Batem els rovells i hi posem els 400g de sucre, la mesura d'un iogurt de llet, una mesura d'oli i una mesura d'anís dolç. Pesem 400g de farina i els barregem amb la massa. Al final hi posem les clares i un sobre de llevat. Per sobre ho guarnim amb nous, panses i pinyons. Ho posem al forn a 160-180ºC (segons el forn). L'hi tenim una mitja hora. Al final de tot hi afegim una mica de sucre i ho posem al gratinador.

En aquest cas no hi vaig posar ni els fruits secs ni el sucre per gratinar, però així també queda molt bona.

La recepta no acaba d'estar ben explicada al llibre, perquè a l'apartat d'ingredients no hi apareix ni la llet, ni la farina ni l'anís.

És d'aquelles receptes en les que et trobes "ingredients sorpresa" mentre estàs fent el pastís perquè no estaven especificats abans. Fa una ràbia això!!!

Suposo que per això el llibre es diu "Cuinar sense recepta" :-)

Elisabet

15 comentaris:

Margarida ha dit...

Quina coca més bona. Jo l'acostumo a fer sense "sorpreses", perquè tinc una filla que està tipa de veure panses per tot arreu. Les nous, tampoc agraden gaire . I els pinyons no són del meu gust. Però fins i tot sense aquests ingredients, és boníssima!
Que vagi molt bé aquest nou projecte que esteu embastant!
Bona sort!

ELS PEIXOS ha dit...

Qui millor , que la teva germana per compartir tot el que calgui , penes i alegries , en aquest cas cuina i el que facio falta...
Felicitats per tot plegat.

josep ha dit...

Mónica,
Un coca boníssima i amb fons musical.
Esperem que el projecte que teniu en comú amb la teva germana vegi la llum ben aviat. Esperarem notícies.
Una abraçada

Gemma ha dit...

AmB aquest tàndem a la cuina i el bloc, sortiran unes receptes molt bones! Ànims i molta sort amb aquest nous projecte que comenceu!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Això està be, compartir com a bons germans¡¡ :-D

El cullerot Festuc ha dit...

Quina coca tan bona...com m'agraden!!
Enhorabona per aquest nou projecte...ja explicaras de que es tracta!
Petunets,
Eva.

Mercè ha dit...

Mònica, de ben segur que entre tu i la teva germana ens fareu gaudir una estona llarga! :)
Ostres, a mi també em fa ràbia això que et trobis ingredients sorpresa mentre fas una recepta! :)
Molts ànims i sort en aquest projecte en el que esteu treballant!
Petons!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Hola Mònica, el meu bloc si que està abandonat, he tingut una crisi de creativitat culinària increïble, jeje!! Així q t' entenc perfectament!!

...això de tenir nous projectes i il·lusions està molt bé, així que endavant i molts ànims!!

Aquesta coca d' anís ha de ser boníssima!!

un petó! Beth

Ruben ha dit...

Crisi o parèntesi... dieta o el que sigui, tant se val... com bé diu el nom del teu bloc, deus cuinar cada dia, oi? Doncs apa, a fer receptes, fotos i publicar-les :-D

No tot són postres ha dit...

Aquest és un dels meus cocs, el gustet de l'anís li dona un puntet que agrada molt, però jo el faig sense prunes ni pinyons ni nous, al proper n'hi posaré a veure com queda.
PTNTS
Dolça

glutoniana ha dit...

Genial poder publicar receptes amb la teva germana així hi haurà menjar de sobres :)

Una bona recepta ja que jo sempre els faig sense res.

Mònica ha dit...

Moltes gràcies a tots i totes pels vostres comentaris i per seguir visitant el blog. Prometo, que encara que no sigui tant sovint com m'agradaria, l'aniré actualitzant amb receptes noves.
Una abraçada
Mònica

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Em pareix una idea molt bona, Elisabet esperem les teves receptes...petonets

illetapitita ha dit...

Com m'agrada l'ais a les coques, els dona un gustet delicios!
Una abraçada!

Anònim ha dit...

Hola,
Acabo de descobrir el teu blog i hi han coses molt interessants. No et preocupis, que aquesta vida hi ha temps per tot i si creus en aquest projecte culinari, endavant, segur que algun dia o altre sortirà.
Una abraçada